Förbudstiden är kommen

Tjo!

Dagarna spinner på och vi är redan inne i september. Det betyder också att det att mitt tjat om det lagliga laxfisket är över. Fortfarande får det fiskas i älven, men inte efter lax. Skulle det ändå hugga en lax, så får den väl åka tillbaks till friheten i vattnet!
Nu hann jag, efter flertalet timmar i vattnet, faktiskt få en laglig lax i år. Med nöd och näppe! Skönt som fan med tanke på de två tappade för någon vecka sen.

Tur att jag har en sån förstående dam som släppt iväg mig flera dagar utan att sätta käppar i hjulet. Jag hade faktiskt förstått om hon tvingat kvar mig hemma någon dag! Hon tycker säkert jag är lite knappso, men det är väl så det är. Bra är hon!


Min lax!

Nej, nu tror jag det blir att plocka undan här i lägenheten. Sen mörklägger jag och tänder sofflampan. Därefter väntar slutet av Camilla Läckbergs "Tyskungen", i bokformat. Om ni inte läst hennes böcker så rekomenderar jag dem starkt. Tänk dock på att börja med första boken! Blir lite knasigt annars..

See you later laxagator








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0