Det är ta-mig-fan skrämmande!

Jag sitter här och är fan riktigt irriterad just nu. Mest på alla tjejtidningar som sätter myller i hjärnan på tjejerna.  80% av allt som står där är om bantning, äppelform, päronform, är jag för fet? mm. Tror ni att vikten är det viktigaste? 
Har varit runt och snokat på några kända bloggar där tex 15-åriga benrangel skriver hur de inte ätit på två dagar för att de är för fet. Hallå, vakna!? 
Hur kan så många tjejer att desto mindre och smalare man är, desto snyggar är det? För min del kan jag totalsåga det iaf. Hellre lite hull på kroppen är benrangel. Det ser bara sjukt ut.

För det andra tror jag många andra killar (och säkert tjejer) tycker som mig om en annan sak. Utstrålning. Utstrålining är så jäkla charmigt. Hur du än ser ut så går utstrålning hem hos de flesta! Är du glad så smittar det av sig.. och att vara glad är väl ändå det roligaste?  
Tjejer som ser dryg ut, putar med brösten, drar in midjan och bara står där och ska se snygg ut. Vafan är det för något? Vad väntar ni på? Gå hem.


Hon är säkert nöjd över att ha ätit ett äpple om dagen? Kan garantera att hon ändå tycker hon har "löst" någontans. Tyvärr är det nog bara hon själv som ser det. Vakna! 
Kanske fel att ta en modellbild, men ni förstår vad jag menar?

Jag antyder inte att man behöver trycka i sig fet mat. Att träna och äta sund mat är tokbra, men att börja matvägra och snacka om "uppehåll 2 dagar" eller att "äta endast ett äpple om dagen", det gör mig så otroligt less.

Vakna nu & läs inte för mkt i tidningarna. Vi älskar er fast ni inte är underviktiga!


Kommentarer
Postat av: y

klokt sagt:P

2009-09-09 @ 13:56:16
URL: http://yvvestroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0