Sommaren kom!

Nyss klagade jag på allt regn&rusk och bad någon dansa soldansen. Tydligen gjorde någon vänlig själ det, för nu har det varit sommar en jäkla massa dagar i sträck. Jag går ner på knä och kysser dina fötter som åstakom det, för det var välbehövligt!

Midsommar tillbringades i Ullatti med en drös folk jag inte hade en susning om vem det var. Ok, jag kände Linda, Lindas syrra, Bosse och Fretta. Sen var det dock okända ansikten. Vi spelade brännboll, drack öl och strövade runt. Riktigt trevligt må jag säga. Jag och Bosse kom fram till att nu har vi en sysselsättning till fler midsommar om tillfälle ges.
Prövade även på laxfisket, men det gav återigen noll.

 
Bosse i UIlatti                   Bosse, Lindas syrra & jag skriker ut segertjutet i brännbollen.

Ledigveckan har det tränats, spelats matcher, fiskats och annat smått&gott. Allt känns så mkt roligare när solen skiner. 2 av 2 vinster i matchandet och lagfest i lördags. Vi stannade kvar i byn och spelade minigolf. Vår snaggade och vältränade mittback satt efter matchen och drev med sina föräldrar. Tydligen hade han råkat knäcka näsan på någon motspelare och ambulansen hade fått komma med sirenerna tjutande. Att han sitter där med sin skinnjacka, rakade skalle och ser allmänt hård ut gör faktiskt historien trolig. Den hårda fasade rasade dock lika snabbt som ett sandslott efter en hård vrist. Tuffingen hoppar upp tjutande och löper iväg efter att han fått syn på en broms! Haha, sicken hårding!
Efter byn bar det aif av till mig och därefter NEX. Det blev kanske någon öl för mkt, men jag hade det trevligt!


"Hårdingen"

Inte många dagar kvar till Kreta. Om precis en vecka åker vi till Sthlm två dagar & sen lyfter planet mot det glittrande blå havet & den grekiska ön.  

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0