Gråa dagar

Ja, vad ska man säga. Regnet faller, faller & faller.
Jag har ofta fått höra att jag är en positiv kille som har leéndet nära till hands. Det beror på att jag försöker tänka positivt i alla lägen(så gott det går). Något ont leder ofta till något gott i slutändan.
Däremot finns det några saker som sänker mitt humör lika snabbt som en sten i vattnet. Det är personer som är negativa och deppar för ingenting(vi lever bara en gång!) & allt grått väder! Att deppa ner sig för smågrejer är väl helt onödigt? Le, var glad och ta livet med en liten klackspark. Ibland går något fel, men det är väl inget att bry sig om. Bara att bita ihop och ta det. Det mesta går att lösa. Allt blir så mkt lättare då! 
Att regnet ibland faller är väl heller ingen stor sak, men när det faller dag ut och dag in så blir det jävligt deprimerande i längden. SÅ, Om det nu är någon bakom dataskärmarna som kan soldansen, kör den på max nu! 
Vi vill ha sol, glada miner och värme! Då kan ni ge er tusan på att jag drar fram mitt största leénde jag har!

Helgen som gick var bra. Vi drack öl, gled runt i en jänkarbil, kollade på det oändligt långa tåget med gamla bilar genom stan och for ut till nunnisparken. Trevligt att göra något annat än den vanliga krogen.  
Spelade även en match som slutade 0-0 & vi var bedrövligt dåliga. Nu gäller det att vi taggar till och spelar bättre i derbyt på onsdag. Vore riktigt skönt med en trepoängare, för då kan vi klättra till andraplatsen och fortfarande ha bra häng på första.


Ser ut som om jag ska snurra runt på tå med ett läckert inspel. Hrm..


Lätt snyggaste bilen jag såg


Några glada kompisar


Till sist. Läste nyss att spritskatten i Finland höjs, så spriten blir ca 7% dyrare. Voj voj, snart inte värt att åka dit någe mer! 


Nu ska jag leta efer solen. Tjingeling


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0