Glöm inte bort den..

Tjo!

Illa illa att det tog sådan lång tid att skriva igen. Jag vill inte att ni ska glömma bort bloggen helt&hållet, för den lever faktiskt. Kanske inte i lika hög grad som förut, men det kommer inlägg då & då.
Glöm inte bort den iaf :)   

Jag har iaf hunnit med en del saker sen sist!
Vi har spelat matcher som gått helt ok, jag har varit i Umeå och hälsat på Kenny, jag har testat på laxfiske, jag har jobbat och dagarna bara tickar på. Har även insett en sak till. Taxfree katalogen damp ner i brevlådan & det betyder att det inte är långt bort till Greklandresan! Var tvungen att bläddra lite i den och då insåg jag vad många smarriga & billiga saker det finns där i. Tur att det finns tullregler. Hehe

Jag måste även berätta om Umeåresan lite. Min sötnöt tog tåget ner redan på torsdagen. Tåget tuffade iväg på morgnen och vid lunchtid ringde hon och var rätt så skogstokig. Tåget fick bara köra 30 km/h och det hade den gjort ända från Gällivare!? Tydligen hade något förstört spåren, så det fanns risk för urspårning. Jag kunde nästan, genom telefonen, se hur röken började pysa ut genom öron och näsa på henne.
Själv åkte jag ner efter min Råneåmatch på lördagen. Vi festade med Kenny och några andra Gällivarebor, sov på hotell och tog buss/tåg tillbaks till Gällivare. Bussen som gick från Umeå till Luleå var hiskeligt varm & det luktade lite bakis över hela farkosten. Det var iaf bättre än tåget som gick 30 km/timmen konstaterade sötnöten. PANG!, så bromsade bussen in. Tro fan vi hade lyckats få en punktering! Jag vågade knappt snegla mot damen, vars näsborrar bestämt började vidga sig och röken sippra ut. Som tur var rullade vi ändå sista biten in till Luleå eftersom det inte var spec långt kvar. Tack & lov för att reservdäcken redan sitter på plats! 

Lite bilder från Umeå (kolla in partybrillorna som vandrade runt)

     
Våpio & Kenny (nån klättrar ut genom fönstret?)     

 
Jennifer,babe,Kenny       Erik & Jennifer

      
Våpio & Kostet  Umeåtös,Jennifer,jag    Sörpeldamerna

Nu till något annat.
Laxfisket har inte gått något vidare. Jag har aldrig fått en regelrätt fångad lax. Några stycken i höstmörkret när det är absolut förbjudet, men det räknas visst inte!? Nu har jag gjort ett regelrätt försök iaf, men som sagt så gick det åt fanders. För tidigt enligt experten. 
Vi tar det lugnt en vecka innan nästa försök. Innan sommaren är över ska jag banne mig ha en regelrätt frångad lax!



Nåja, det var allt för denna gång... men kom ihåg:

  

Glöm inte bort den!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0