Ledin hjälpte mig i hissen

God kväll!

Nu är jag hemma från Luleå & kalaset.
Hotellvistelsen började med bök i hissen. Först stressade jag och Linda in i en hiss som stod med öppna dörrar & därefter hörde vi en flåsande man löpa in och ursäkta om han kunde få åka med oss. Efter noggrant studerande insåg jag att det måste vara "sommarplåge Ledin". Därefter skulle vi uppåt med hissen, men inte fan rörde den sig det minsta. Vi stod där och kollade lite konstig på varandra tills Ledin drog på stora leéndet, fiblade fram sitt hotellkort, satte den på plats och fingrade på rätt våningsknapp. Därefter påpekade han ödmjukt att han minsan hade hotellvana. Tro fan det! När vi kånkade ut med våra väskor fortsatte han, efter att ha önskat oss en trevlig kväll, själv upp några våningar till kungarummen. 

Kunde inte låta bli att smågarva för mig själv när vi sen skulle ta hissen ner. I ena hörnet står en annan man med mörkt sprethår under kepsen, stirrande rakt ner i golvet & bara ser almänt "nu skiter jag på mig"-rädd ut. Jag tycker det är konstigt när folk, som uppträder för tusentalspersoner undet konserter, nästan skiter på sig instängd i en hiss med två främlingar. Måste dock säga att mannens konsert senare under natten var ritkigt, riktigt bra. Avslutet med "Du ska vá president" kom oväntat men välkommet.


Thåström var grym!



Här är iaf lite bilder från vår utlandsresa. Tänkte att jag skriver lite mer om den sen, eftersom det blir lite för långt inlägg för att någon ska orka läsa det annars.  

 
Sofie & Linda          Ett fort som vi vandrade upp till

   
Jag "stek som en grek"   Linda på Elifinisi

      
Väg vi åkte buss på   Det vita är trotoaren(1 dm bred & 1dm hög, sen stup = galet farligt)

  
Mat&Amstel=guld   Sofie, Henka & jag försöker få en brunare nyans


Det får räcka.. vi hörs snart! 


Kommentarer
Postat av: Annan

Nice semester :) Det har varit pissväder i hålan så ni var på helt rätt ställe. Haha " det blir lite för långt inlägg för att någon ska orka läsa det annars." Då borde ju jag inte ha en enda läsare isf, det är ju min grej :)

2009-08-04 @ 11:48:58
Postat av: Lina

2009-08-05 @ 12:55:31
Postat av: Nylle

semestern ser ju ut att ha vart riktigt fin o bruna som pepparkakor =) Hoppas allt är gött! kram

2009-08-05 @ 12:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0